Mr. Boat
Let's stick together!

Hydrant Bottomcoat Aluminium

Corrosiewerende primer als overbrugging van antifouling lagen en teerachtige ondergronden. Te gebruiken als niet aangroeiwerende eindlaag onder de waterlijn.

Bottomcoat Aluminium - Overbruggingslaag van oude antifouling en teerachtige ondergronden

Hydrant Bottomcoat Aluminium is een goed vullende en soepel verwerkbare primer voor het aanbrengen van nieuwe antifouling. Door het afsluitende karakter is de Hydrant Bottomcoat Aluminium bij voldoende laagdikte goed roestwerend. Door de specifieke samenstelling met aluminiumdeeltjes is de Hydrant Bottomcoat Aluminium uitstekend in te zetten als overbruggingslaag van oude antifouling lagen en teerachtige ondergronden. De bottomcoat is ook te gebruiken als niet aangroeiwerende eindlaag onder de waterlijn.

Verwerking van Hydrant Bottomcoat Aluminium

Hydrant Bottomcoat is uitstekend te verwerken met een goede kwast of roller. Voor een optimaal resultaat is het aan te bevelen om hiervoor een nylon roller te gebruiken. In geval van verdunnen maximaal 5% Hydrant Chloorrubber Verdunning toevoegen.

Voorbehandeling

- Polyester:
Schuren met P180-220.
- Kaal hout:
Schuren met P80-180.
- Staal:
Stralen tot Sa 2½ blank staal. Je kunt hiervoor ook een Tercoo roterende straler gebruiken. Als stralen niet mogelijk is, dan mechanisch schuren met schuurschijven P24-P36 tot een schoon, blank metalen oppervlak.

Voor aluminium en zink/gegalvaniseerd staal gebruik je de Hydrant EP Primer 2C.

Oude antifouling oppervlakken

In goede staat:
Hogedruk reinigen (± 200 bar) om de aangroei en zoutkristallen te verwijderen. Goed laten drogen.

In slechte staat:
Wanneer de antifouling in slechte conditie is dient deze in zijn geheel verwijdert te worden.

Breng minimaal drie lagen aan voor boten die sneller varen dan 18 knopen.

Tips voor de verwerking
- Voor gebruik grondig roeren.
- In warme of winderige omstandigheden kan het voor eenvoud van verwerking nodig zijn iets extra te verdunnen.
- Aanbrengen bij droge en goed geventileerde omstandigheden. Niet laat op de dag aanbrengen, condens tijdens de nacht kan de hechting en doordroging negatief beïnvloeden.
- Niet gebruiken bij temperaturen onder 0°C. Wanneer de luchttemperatuur 3°C warmer is als de ondergrond temperatuur ontstaat de kans op condensvorming. Hierdoor wordt de hechting en doordroging van de verflaag negatief beïnvloed.
- Bij temperaturen tussen de 5 en 12°C een overschildertijd van 8-9 uur aanhouden.
- Bij temperaturen beneden de 5°C een overschildertijd van 24 uur aanhouden

Op voorraad! Voor 16.00 besteld, vandaag verzonden.
1 10 1990
9.3
1990 Beoordelingen
"Prima website, snelle levering en goed materiaal
Reparatie van de kunststof bumper van mijn camper met epoxy. Prima gelukt."
24.99